Tags

,

Volgens de analyses van Space en in het licht van hun beperkte ontwikkeling inzake Digital, winnen de weekbladen gemiddeld 1% extra lezers netto met de Paper+Digital indicator;
dat cijfer loopt op tot +7% als we kijken naar de Total Brand resultaten. De belangrijkste digitale expansie in Total Brand is logischerwijze voor economisch-financiële titels
als Netto-Mon Argent (+89%) en Trends/Trends-Tendances (+39%), net zoals voor newsmagazines als Sport Foot/Sport Voetbal Magazine (+18%), Le Soir Magazine (115),
Knack (114) of Le Vif-L’Express (113).

Wat de digitale inbreng betreft, vertonen de maandbladen dezelfde kenmerken als de weekbladen: +1% bereik vanwege Paper+Digital
tegenover papier. De winst is iets omvangrijker als we ook rekening houden met de website en bedraagt gemiddeld +9%. “Moto & Loisirs is de kampioen van de Paper+Digital expansie,
maar de winst blijft beperkt tot 3%. En de meeste titels (27 op 42) winnen niets extra met deze indicator”, aldus Space.

De Total Brand resultaten leveren het meest extra bereik op voor themabladen als AutoWereld (+46%), Ik ga bouwen/Je vais construire (+20%),…In feite zijn het de halfmaandelijkse bladen die het meest van digital profiteren, met soms aanzienlijke groeipercentages als we rekening houden met Total Brand. Dat geldt bijvoorbeeld voor Autogids (+50%) en Le Moniteur Automobile (+32%). In Total Brand zijn de vijf krachtigste magazinemerken zoals verwacht Dag Allemaal (1,586 miljoen lezers), Ciné Télé Revue (1,526 miljoen), Libelle (1,011 miljoen), Humo (881.000) en Story
(741.400).

cim2
uit : MediaMarketing Magazine
Aangemaakt: vrijdag, september 27, 2013 – 23:36(Media Marketing, 2013)