Aimé Van Hecke neemt ontslag als CEO van Sanoma Media Belgium. Hij blijkt plots toch niet de juiste man te zijn om de verkoop van de Belgische juwelen in goede banen te leiden.

Zeven jaar lang heeft Van Hecke gewerkt aan de groei van het bedrijf.
Het Finse moederbedrijf had beslist om het roer om te gooien, namelijk om zijn Belgische activiteiten af te stoten. Bij Aimé Van Hecke speelde het idee om op te stappen. Van Hecke bleef uiteindelijk toch aan boord om de verkoop van het bedrijf te begeleiden en in een latere fase eventueel ook nieuwe eigenaars wegwijs te maken. Maar die constructie bleek al snel niet te werken.

De CEO, met ambitieuze crossmediale groeiplannen, bleek niet de juiste man om het bedrijf te leiden in afwachting van een verkoop. En dus beslisten Van Hecke en Sanoma in onderling overleg om uit elkaar te gaan.

Volgens Sanoma vraagt het proces waarin het bedrijf zich nu bevindt om een andere stijl van leiderschap. De taken van CEO worden overgenomen door Hans Cools, hij was operationeel directeur bij het bedrijf.

(De Morgen, 2013)