Tags

, , , ,

Sun+, de online broer van de Britse krant ‘The Sun’ bereikte 117.000 betalende abonnees op zijn sinds de oprichting van een betaalmuur  1 augustus van dit jaar. Hun 2£-a-week digitale service is een enorm succes.  Dit is zeer sterk omdat the Times en Sunday Times er een jaar over deden om dit aantal betaalde abonnees te vergrijgen nadat de inhoud op hun websites in 2010 achter een betaalmuur kwamen te staan.

Analisten voorspellen dat The Sun minstens 250.000 – en misschien wel meer dan 350.000 – betalende Sun+ abonnees zou moeten verwerven  om het verlies van de online reclame te bestrijken.

David Dinsmore, de hoordredacteur van The Sun heeft veel goede moed door de vlotte start van the Sun+ maar zegt dat de krant niet op zoek zal gaan naar buitenlandse gebruikers om hun lezerspubliek te vergroten. Wel willen ze hun media strategie onder de loep nemen.  In het verleden was deze niet optimaal, daarom hebben ze besloten een social media team in te huren.

Om het volledige artikel te lezen klik hier.

(The Guardian, 2013)