Tags

,

Afbeelding

Mick Van Loon (oprichter en 10 jaar hoofdredacteur van HLN.be), Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur De Morgen) en Patrick Van Waeyenberge (voormalig directeur digitaal De Persgroep) houden samen een nieuwe nieuwssite boven de doopvont. Die werd NewsMonkey gedoopt en zal naar het voorbeeld van BuzzFeed een mix brengen van breed populair nieuws en achtergrondverhalen, maar altijd geschreven met een focus op sociale media. De site wil de actualiteit brengen op een veel jongere en meer open manier waarin de band tussen journalist en lezer centraal staat. De oprichters hebben zelf heel wat geïnvesteerd in de nieuwssite maar proberen 88.000 à 440.000 euro ophalen via crowdfunding.

 

De oprichters van Newsmonkey willen 88.000 à 440.000 euro ophalen via crowdfunding.

mm.be, 12 november 2013

http://www.mm.be/nl/article/media/11-12-2013/13117/newsmonkey-s-lands-eerste-sociale-newssite