Plus fort que la publicité, la recommandation 2.0

Famest, een startende Belgische onderneming, heeft een nieuwe manier om kledingmerken te promoten met behulp van sociale media. Mensen moeten foto’s maken van zichzelf in een bepaalde outfit van een merk en ze moeten het merk taggen aan het keldingstuk op de foto. Die personen kunnen beloond worden met promoties voor hun merkgetrouwheid.

Het concept is bedacht door zeven ambitieuze jongeren die het nut van web 2.0 een nieuwe dimensie hebben gegeven. Famest wil zo veel mogelijk investeerders aantrekken zodat er meer budget beschikbaar is voor de verdere ontwikkeling van het idee. Het businesspotentieel van het bedrijf is immens, de kans is groot dat Famest geïntegreerd zal worden in Facebook. De inkomsten die Famest zal genereren zal gebeuren d.m.v. commissies op het aantal verkochte producten die geadverteerd zijn via Famest.

Het bedrijf heeft veel potentieel, n grotere bedrijven houden hen duidelijk in het oog. Nu is het afwachten op meer investeringen en opportuniteiten. Deze zullen niet zo lang meer op zich laten wachten.

(Le Soir, 2013)