Roularta lanceert binnenkort een test met de Krant van West-Vlaanderen, met de bedoeling diens online content te verzilveren.
Vandaag wordt er twee keer per dag een elektronische nieuwsbrief verstuurd naar 200.000 West-Vlamingen met daarin de headlines van het lokale nieuws van de dag. De bedoeling van het nieuwe project is dat je doorklikt naar de website die dan betalend zal zijn. De formule zal worden aangeboden op basis van abonnementen per maand en van verschillende packages worden voorzien. Zo zal er een tarief zijn voor de website apart, een prijs voor de koppeling met de papieren krant en/of toeging tot de digitale edities van de elf steden.
Roularta Media Group gaat ervan uit dat 70% de combinatie met print zal kopen, 15% zal kiezen voor enkel internet en 15% voor enkel de krant op papier. Deze cijfers wijzen erop dat internet niet als concurrent van de papierenkrant kan worden gezien, maar juist als een manier om printabonnementen te werven. Maar wanneer deze test lukt met De Krant van West-Vlaanderen, dan betekent het nog niet dat het ook nationaal zal aanslaan.
Rik de Nolf(Roularta Media Groep). (2013). Media Marketing News, 2.