Vanaf dinsdag 24 september pakt Rossel uit met een grondige vernieuwing van Le Soir. De krant zal voortaan nog twee katernen tellen in plaats van vier en voert een reeks inhoudelijke wijzigingen door. Vooral de cover zal er anders uit gaan zien, met meer plaats voor commentaren en met een sterkere link naar de digitale producten van Le Soir. Ondanks de switch naar twee katernen blijft het totale aantal pagina’s behouden. Het is een aanpassing in functie van de leesgewoonten.

De papieren krant is niet meer het enige product van Le Soir, het is een onderdeel van meerdere manieren waarop er informatie bij de lezer wordt gebracht. Daarom wordt de krant vanaf 24 september anders ingevuld naargelang wat de andere dragers brengen. Het is een antwoord op de veranderende manier waarop de lezers het nieuws consumeren.

1582578095_B971086712Z.1_20130924170810_000_G5019NL69.1-0

Facelift voor Le Soir. (2013). Media Marketing News, 10.

Berti, C. (2013, September 21-22). Mardi 24, Le Soir change de peau. Le Soir.

Advertentie